Bahar aylarının gelişi ile birlikte doğada bir canlanma yaşanırken, bazı kişilerde ise yorgunluk, halsizlik ve bitkinlik gibi belirtiler görülebilir. Bu durum "bahar yorgunluğu" olarak bilinir ve genellikle beslenme hataları, yetersiz uyku ve stres gibi faktörlerden kaynaklanır.

Acıbadem Kent Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hande Selin Ok, bahar yorgunluğuna karşı beslenme yoluyla yapılabilecek bazı önerilerde bulundu.

İhlas Haber Ajansı'nın haberine göre; Ok; bitkinlik, yorgunluk, güçsüzlük, isteksizlik gibi bahar yorgunluğu belirtilerinin beslenme hatalarından kaynaklanabileceğini ifade etti. “Beslenme şekliniz yorgun hissetmenize neden olabilir.” diyen Ok, bu hataları şöyle sıraladı:

''Yetersiz kalori ve protein alımı, yetersiz sıvı alımı, uyku kalitesini etkileyebilecek kafein içeriği yüksek (kahve, yeşil çay vs.) içeceklerin fazla ve yatmaya yakın saatte tüketilmesi, magnezyum içeren muz, avokado, yeşil yapraklı sebzeler, badem, kabak çekirdeği gibi besinlerin yetersiz tüketimi, enerji metabolizmasında görevli B grubu vitaminlerin (tam tahıllar) yetersiz alımı, fazla alkol kullanımı, D vitamini düşüklüğü ile halsizlik, baş, vücut ağrısı, sersemlik, kalitesiz uyku gibi semptomlar tetiklenebilir ve sürekli yorgunluğa sebep olabilir.”

Beslenmenizde Dikkat Etmeniz Gerekenler

Deniz Aslanı-2024: Heyecan verici tatbikat tamamlandı Deniz Aslanı-2024: Heyecan verici tatbikat tamamlandı

Beslenmede yapılan hatalardan sonra Ok, “Sofranıza bahar gelsin” diyerek şu önerilerde bulundu:

''Şeker ve şekerli yiyecekleri azaltın, günde 2-3 porsiyonu geçmeyecek şekilde taze ve kuru meyveleri koyun, C vitamini alımını arttırın, çayınızı, suyunuzu limonlu için, günde bir küçük kase çilek tüketin, sebze ve meyve tüketiminiz günde 4-5 porsiyon olsun. 2 porsiyon meyve, 3 porsiyon sebze yemeye gayret edin, C vitamini yüksek sebze, meyve tercih edin (bu kendinizi daha enerjik hissetmenizi sağlayacaktır.), haftada iki kez balık tüketerek, omega 3 alımını artırın, (bu fiziksel ve ruhsal yorgunluğa iyi gelecektir.), beyaz undan uzak durun, tam tahıllı ekmek, yulaf, bulgur, esmer pirinç, karabuğday, kepekli makarna, kurubaklagiller tüketin, rahatlamak, sakinleşmek için rezene, melisa çayı, kaliteli uyku için öncesinde papatya çayı için, (Yeşil çay içerek metabolizmanızı hızlandırmaya çalışın.), Dünya Sağlık Örgütü haftada 150 dakika yürüyüşün kronik hastalık ve depresyon riskini azalttığını bildiriyor. (sık sık yürüyün.), güne enerjik, istekli başlamak için gece 11.00 gibi yatın ve 7-8 saat uyuyun, bağırsak sağlığınıza önem verin, kabızlık yaşıyorsanız bu sorunu çözün, bol sıvı almaya çalışın, (bol su içmek vücuttaki ödemi azaltır.), beslenme listenizde yağlı tohumlar yer alsın, (fındık, badem, ceviz, kabak çekirdeği gibi çiğ tohumlar enerji verir, ayrıca çok iyi birer magnezyum, kalsiyum, E vitamini, çinko kaynağı olduğu için kan şekerini dengeler, bağışıklığın güçlenmesine yardımcı olur.), paketlenmiş, hazır ürünler tüketmeyin, sumak, zerdeçal, tarçın gibi baharatları sofranızdan eksik etmeyin.''

Kaynak: Haber Merkezi/İzmir Olay
 

Editör: Erdoğan Kan